De uitdaging
De Sint-Jozefskliniek, “de klinieke” in de volksmond, is een vaste waarde in Izegem. Het regionale ziekenhuis heeft moeilijke jaren doorgemaakt, maar kan deze in 2016, o.a. met de sluiting van Campus Ten Bos en de voltooiing van de renovatiewerken, achter zich laten. Om deze symbolische nieuwe start kracht bij te zetten, wordt dan ook gekozen voor een nieuw en fris logo en dito communicatie.
Logo
Omdat “de kliniek” als dusdanig gekend is, hebben we de K een centrale plaats gegeven. De stip bovenaan maakt een speelse verwijzing naar de stad Izegem. Met de warme magneta-kleur en de zachte ronde vormen verwijzen we naar de openheid en hartelijkheid van de kliniek en zijn medewerkers en artsen. Resultaat is een eigentijds en toegankelijke logo, dat kracht en vertrouwen uitstraalt, zowel naar de patiënten en hun familie als naar het eigen personeel, net zoals de organisatie zelf dat doet.
Huisstijl
Vertrekkend van het logo krijgt de nieuwe huisstijl vorm in drukwerk, signalisatie, op de kledij en in digitale communicatie.
Brochure
De onthaalbrochure is één van de belangrijkste communicatiekanalen van de kliniek en krijgt zowel inhoudelijk als vormelijk een grondige make-over. Mooie, persoonlijke foto’s en korte, duidelijk begrijpbare teksten in een frisse, aantrekkelijke layout zorgen ervoor dat de patiënten zich meteen op hun gemak kunnen voelen in de Sint-Jozefskliniek. Want voor die eerste indruk krijg je nooit geen tweede kans…