What’s in a name search?

“Geef eens een bic.” of “Schat, ik ga pampers kopen.” Die zinnen horen we regelmatig in het dagelijks leven. Nochtans zijn Bic en Pampers oorspronkelijk merknamen. Merken die zowaar als soortnaam in het woordenboek zijn opgenomen. Dan heb je het als merk écht gemaakt. Net daarom is een professionele name search – het letterlijk zoeken naar een naam – cruciaal voor je brand strategy.

Je naam moet goed klinken, maar bovenal bij je merk of product passen. Kernwaardes van je bedrijf, mythologische wezens of personages uit films: inspiratie voor je merknaam schuilt overal. We zoeken er betekenis achter. Meer nog: we creëren de betekenis in functie van wat jij wil uitstralen.

Droom je van een merknaam die in het woordenboek opgenomen wordt? Visual bedenkt alvast een klinkend exemplaar dat bij je past en dat meteen blijft hangen.

De bijpassende domeinnaam

Yes, je hebt de perfecte naam in je hoofd. Alleen blijkt de gelijknamige url al bezet. Frustratie alom. Bij Visual checken we tijdens je name search meteen of je domeinnaam nog vrij is, voor we je een voorstel doen. We besparen je dus de eventuele ontgoocheling nadien. Da’s graag gedaan.

Jouw ‘kind’ een naam geven? Met plezier. Geef een seintje, zodat we de koppen bijeen kunnen steken. Psst, dat geldt ook voor je bijpassend logo en je huisstijl.

Ontdek enkele projecten

Bekijk alle projecten