Restyling van het logo en de volledige communicatie van Stad Izegem

Restyling van het logo en de volledige communicatie van Stad Izegem

De uitdaging

Het logo en de huisstijl van Stad Izegem waren aan een opfrisbeurt toe. Omdat het van meetaf aan duidelijk was dat men geen totaal nieuwe huisstijl wilde, stelde Visual een grondige ‘restyling’ voor.

Logo

Het logo kreeg een moderne, frissere look, zonder aan de kern te raken. Het lettertype werd behouden en het “vinkje” (verwijzend naar het Merlet/vogeltje uit het Izegemse wapenschild) werd dynamisch hertekend. We kozen voor frisse kleurvlakken die het geheel lichter maken. Ook werden de overbodige elementen weggelaten.

Huisstijl

Met de nieuwe huisstijl willen we verrassen. Verrassen met kleuren, met innovatieve vormen, met gedurfde combinaties. Het onderstreept het vernieuwende karakter van Izegem, en zorgt voor een directe herkenbaarheid bij bewoners en bezoekers. Elke stadsdienst krijgt een kleur om de eigen identiteit te onderstrepen.

Landingspagina

De website van Stad Izegem blijft behouden, maar er wordt een landingspagina toegevoegd om de bezoekers beter en directer van dienst te zijn. De verschillende subsites van de stad krijgen elk een passend headerbeeld.

Category

citymarketing, Huisstijl, Logo